Friday, January 20, 2012

The Lovecats ♥

[Post title = after this awesome/pretty song. The Cure rules. This video is questionable.] 

Mikey & I have been acting like a couple of newlyweds lately. I don't know what's going on. Maybe it's the weather? ;) But we both love it, and have jokingly said that it's freaking us out. I mean, we can be cute together, but we've been bein' wayyy too lovey-dovey. Even for us. Then again our 3 year wedding anniversary is coming up in March...hmmm. Last night, after our ice cream date, we came home, shared the recliner, drank a couple of Bud Lites and watched "Garden State"...just like the way we used to do in the first year of dating/marriage. I missed doing a 6 pack of beer + a movie with him. 

Today was 27degrees, but that didn't keep us indoors. We walked around Montclair, our super cute neighboring town, had dinner & dessert, shopped at Urban Outfitters, and then grabbed a quick drink while watching a punk band at Clash Bar. Good Friday! Tomorrow he's starting on a project he insisted on: making me a more space efficient closet! Yay! I'll do before and after pictures as soon as it's finished. My closet is my favorite room in the apartment; my girlfriends that have been over know why. It's a whimsical wonderland. 
At dinner tonight
I vintage'd out today. A big ol' linebacker lookin' dude at Clash Bar complimented my outfit and complimented Mikey for being married to "a lady who knows how to dress", LOL. Humongous, scary lookin' guys that end up being teddy bears always make me smile. 
click to enlarge - durr
60's vintage mod coat and 80's vintage dress: Speakeasy Vintage (Montclair, NJ)
Belt: Ruche
Tights & flats: Target
Hat: gifted from my Mommy
Purse: gifted from my sweet neighbors (Isaac & Lissi)

Details: I love the way the collar & cuffs of my dress come out of the coat. Also, you can't see from the cell phone pix, but the skirt part of the dress, cuffs and collar are all gingham print, while the sweater bodice part is checkered.  
What Mikey wore today: the shirt is new a/o tonight (from our trip to UO). Not only is it a cute flannel, but it's completely functional for cold weather! The interior lining is all fleece! Mikey didn't even need his coat after he put it on. 
Here's what I picked up at UO tonight. I only shopped the sale section, since I'm buying an iPhone 4S tomorrow. Uh-ohhh. Thanks Khalilah, for being the voice that helped me decide that I wanted to give this super trendy phone a try. I'm officially a conformist. ;)
I've been dying over this sweater. & these kitty slippers were only $5!! 
It's supposed to snow here tomorrow. *ugh* I hope it doesn't cancel our plans, because we have two birthday parties to attend: Isha (the little sweetie that turned 5 a couple days ago) and Mikey's cousins (I call them my cousins too). I'm excited for the fiestas tomorrow as this is our last carefree weekend before school starts on Monday. 
For now, we're gonna have a couple beers & some hookah with our friend/neighbor, Isaac. 

Goodnight, friends.

Love, 
Roni

23 comments:

  1. YAY!!! You're getting an iPhone!!!! I'm SO proud of you!!! I've got an iPhone 4 (because the 4S came out after mine, and mine does the same stuff as a 4S, and by the time I upgrade, the 5 will be out....hopefully!)

    Did you see my boy when you went to the Clash bar?

    That is awesome that the scary dude complimented you/Mikey.

    Do you remember when we used to listen to that one Cure song, Lullaby, over and over again to make Kyle & Phill mad? lmao

    Maybe you guys are acting like kids again, because you're about to get prego! (One can only wish, right??)

    I wish you didn't hate snow in the winter. I love it. I wish I could trade you. I don't like this summery weather in the winter. It weirds me out. I'd love to have snow in January. This May-type weather is all wrong.


    -j.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha quite the celebration. I love my phone thus far. And yeah, I could have waited several more months for the 5, but I needed to get this upgrade now so I can start my cycle over asap, that way if I am not fond of this phone I can get a new one a year from now, but I'm sure I'll be good with this one. I hate getting new phones.
      No, Carl wasn't there. :( But Mikey saw him at his job (Guitar Center) the other day. I wanted to go and get a picture of me and him to send to you, but we didn't have time. lol
      Umm, yess I remember listening to "Boys Don't Cry" over and over. Phill would seriously be cursing us out, he was so annoyed. Go figure he'd be totally into British pop like a decade later. haha
      I WISH!
      The snow luckily didn't come down too heavy on us, still, it was enough. But at least we got to go to the birthday parties for our friends and family. And I know, you can have every blizzard and every snow storm ever! :)

      Delete
  2. KITTY SLIPPERS. Stop being so cool. You look super cute with pigtails! Also I want to see your wedding photos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, darlin'!
      And yesss, I already decided to do some old wedding pictures post here soon, since our anni is coming up. Don't expect anything too crazy, because we had a very low key wedding. We got married downtown in Vegas at a civil service office. But it was still a pretty day. :)

      Delete
  3. I adore that dress!! (PINK, yay!!) I could definitely see the different patterns in it too..which makes the dress even more wonderful!! and it went perfectly with your coat too :):)

    ....and aww I agree with Jenn!! Maybe you're going to be preggerz!! That would be so AWESOME!! LoL..but it's a great thing after 3 years you two still feel like newlyweds and are still super in love (and not arguing all the time) :)

    & Yay!! You're getting an Iphone 4s too!! I am waiting for mine to arrive at my house..should hopefully be here soon :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhhh also...you may already know about this awesome site and if you do then shame on you for not sharing!! LOL..you know how much I love dresses!!...I love dresses just as much as I love shoes!! and this store sells some of the most adorable dresses ever..check it out! http://www.jonesandjonesfashion.com/categories/Dresses

      and this particular one reminds me of you...it's probably the collar.. http://www.jonesandjonesfashion.com/products/Jones-and-Jones-Poppy-Peach-Dress.html?setCurrencyId=3

      I'm soo in love with this website!

      Delete
    2. I have my phone girl! Picked it up yesterday morning, bright and early, when the streets still hadn't even been too paved out of the snow. So, I was driving a whopping 24 mph the whole way there! hahaha Text me as soon as you get yours! Also, download the "Hey Tell" app as soon as you get it. You'll love it as soon as you get it. It's WAY better than texting.
      Omg I LOVE the website you shared. No, I've never been on it. But that dress is RIGHT up my alley and I am obsessed with it. You're right, it's because of the collar - it's a peter pan collar!!! ♥ Thank you for sharing!

      Delete
    3. OmG Lucky you!!!! I'm waiting for mine to come in the mail!! Feel like it's taking foreverrrrrr..but when it arrives I'll definitely text ya, and I'll definitely download that app :) oooo I can't wait =D

      Yes those dresses are amazing!! I definitely can't wait to purchase some!! & that dress is definitely Yours!! We def have to set a shopping night for that site :):)

      & G'luck tomorrow!! Have fun!! & wear heels :)

      Delete
    4. What is the hey tell app? And if you want to know what all the cool apps are, I'll let you know.

      Delete
    5. Ash,
      You should have just picked up the phone in store. Unless that wasn't an option. I'm putting the dress you sent me on my birthday wishlist for Mikey. ;)

      Jen,
      Haha we're literally texting right now about hey tell and I just now saw this! :)

      Delete
    6. No they didn't have it in the stores they were all sold out :( we went to a couple stores..they only had the iphone 4 not the 4s.... ohh and I wanted to share with you this link..NastyGal is offering up free shoe for a year!! (a pair a month) If you win girl..I want one pair hahah.... Sign up when you get a chance..I think it ends soon.

      http://www.nastygal.com/win-shoes-for-a-year/

      Delete
    7. Ash,
      OMG THANK YOU! I'm signing up right meow!!!!

      Delete
    8. LoL no problem!!!!! I hope one of us wins!!! :) ......Ohhhh and I just purchased the Cleata!!! for just $115.00, I swear I'm always taking advantage of a great sale ..LoL... & my iphone should FINALLY be here tn..so I'll be texting you..AND hoping I'll be able to purchase the nightenvi by Thursday *fingers crossed*

      Delete
  4. You're welcome! I hope you love it (I LOVE my iPhone and have for years). Chris and I really aren't lovey-dovey (never have been). But oddly enough, even though we'll be celebrating our 7th marriage anniversary this week, it still feels so new. You guys are too adorable. I love it! I think it is so cute that the guy complimented your look AND told Mikey he had a good catch. I love the gingham and the whole vintage look. Your overcoat is so awesome and that dress is EVERYTHING!

    With Class & Sass,
    ~Khalilah~

    ReplyDelete
    Replies
    1. I do love the phone thus far, thank you for your help and rando text msgs you're receiving from me! haha I don't know why, but I've always had it in my head that you and Cj are TOTALLY lovey dovey together. I dunno why, I just see y'all like that, but guess I'm wrong. hahaha And OMG it's this week already?! Happy Anniversary guys! I hope you'll do a post showing us how y'all celebrated and cute stuff like that! ♥

      Delete
  5. I love the kitty slippers and the pom-poms of yarn. I can't believe they were only $5 bucks, I wonder if they have them at the Urban near me? Hmmmmm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, these moc-slippers are sooo comfy, too! I checked online and UO is selling these same slippers for $19.99...which makes zero sense. So yeah, definitely go check your UO in person to see if they have any left. These weren't even on display out in the open, I just randomly walked by a little nook and saw they were stuffed in the way bottom. So just ask a sales rep that way you don't have to waste any time looking into crevices, lol.

      Delete
  6. I like your photos so much! This is such a cool post!

    Take a look and if you want we can follow each others: Cosa mi metto???
    Win an amazing dress of your choice up to £200, enter the Zeleb giveaway

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you :)
      I'll stop by and check out your bloggy blog tonight.

      Delete
  7. Love the kitty loafer/ slippers and all the other fun pics! Love your blog!

    www.superclementina.blogspot.com

    xx

    ReplyDelete
  8. Thank you, Paula. :) And thanks for stopping by.

    ReplyDelete
  9. love the polka dot and bow sweater! <3

    http://flyelephantfly.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I do, too ;D
      I can't wait to wear it to school this week.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...