Wednesday, September 5, 2012

such great heights

This weekend Mikey and I went for a quick drive up to nearby Garret Mountain.  It's really nice there - lots of runners, cyclists, hikers, picnickers, and family spots near a lake. I'd love to run up there but even with all the activity and potential witnesses, I'm the most paranoid person that ever lived; I worry that a leisurely run might end in me getting kidnapped. *knocks on wood* Any other paranoid Patty's out there? Anywho, this day we went for a little walk up to the mountain's edge and overlooked our city and the New York City skyline. I'm also afraid of heights so even though I'm smiling, I really just got done telling Mikey to "hurry up and take the f*****g picture" so I can carefully walk back to my safe spot.

Not exactly distinct, but look closely-- NYC skyline in the background
Paterson, New Jersey
Romper (way old), bag: ModCloth// Cardi: Target// Belt: F21// Flats: Old Navy

My good friend Violet from Blythe Ponytail Parades recently did a vlog post and since I just loooove when my blog buddies really come to life through the power of video and voice, I thought that maybe I should do the same. After thinking for a long while about what the fudge I'd vlog about, I decided to just follow Vi's lead by doing a "answers to your questions" type video. That brings us to the part where I ask y'all if there are any lingering questions you have or just random shit you want to know about me that I haven't already babbled on about here. Depending on how many of you are actually curious about me will determine when I make this thing, but I'll shoot for Friday of next week. And if I get no questions...I'll just make a video of me staring into the camera for ten minutes. 
Have a great rest of your week, dolls! xo 

30 comments:

  1. You are so brave!!! I would have passed out at that sight!! I love that polka dot romper of yours!!

    Don't Call Me Fashion Blogger
    Bloglovin'
    Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. I could literally feel my stomach trying to climb into my mouth. I was terrified!
      Thanks, Francesca!

      Delete
  2. The things we do for a good photo, you dont actually look to scared and it is such a beautiful view. Ok for your vlog post tell us what else your scared of and what your really passionate about.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I must be a good actress then ;)
      Thanks for the vlog feedback!

      Delete
  3. hello! i like your blog! im following you now! if you like my blog, follow me back please! XoXo

    www.shoesandbasics.com

    ReplyDelete
  4. Ugh, I am SO jealous that you have lookout points like this! There isn't one lookout point in flat Indiana. Maybe one day when I travel, I can! You look friggin adorable btw.

    Ok, my question is, what inspired you to start the blog and doing your outfit posts?

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is pretty neat, I suppose. I mean, I really did like it. I just got the pictures I wanted and then was ready to leave. Too high!
      Thanks for the questions, Vi! ♥

      Delete
  5. such a great view ;D loving those polka dots<3

    ReplyDelete
  6. girl! you look so pretty! Like a doll!

    Very cute look and gorgeous legs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww thank you! Sweetest compliment! xo

      Delete
  7. I am the same way with heights. I'm always afraid that a strong breeze is gonna come through and knock me over and I'll fall to my death. It could happen.
    I would be down to see you just stare into the camera for ten minutes but I of course have questions like when are we gonna finally meet!?! (ps I got your text about traveling to MA like four hours after you sent it. My phone is dumb sometimes. You should have stopped by!!) I also want to know what superpower you would most like to have and also what your superhero name would be. Also where do you see yourself in five years. And lastly list your top five favorite musical artists. The end.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really could happen, thank you.
      Haha I knew if anyone would be okay with the ten minute stare, it'd be you. :)
      I would have loved to have stopped by but my father-in-law drove us.
      Great questions, Amber! haha thank you, love. ♥

      Delete
  8. All of these pictures are gorgeous! The view is beautiful... And quit being a chicken and yelling at Mikey. You're lucky he didn't push your whiney butt off those rocks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dang, Sissy! Stop always taking Mikey's side, how bout that?!

      Delete
  9. You look so cute! Yeah I probably would've been scared too up there! As for vlogging, here's a little secret.... I have a YT channel but only have about 11 videos because I ran out of stuff to talk about. Blogging is way more fun for me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww thanks, Trice! I wanna see your YT page! Mainly so I can hear your voice :)
      But yeah, I wouldn't do a whole bunch of vlogs (I don't think); I much prefer the text of the blog. Buuuut it is nice for the reader to hear your voice so they can get an idea for how you mean certain words or things to be said.

      Delete
  10. Wahoo you're doing a vlog!! So excited : )

    Okay I wanna know what your make-up routine is. And what goes on in your head when you're picking out an outfit for the day. And how long it takes you to straight all. those. curls. Can't wait!

    Besides all that, you look beautiful in these photos! I love getting to hear your antics with Mikey ha!

    xo, Melanie from My Billie

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't do anything too exciting with makeup -since I'm such a noob- but I'll share what [little] I know/do.
      Great questions! Can't wait to blab about 'em. hehe
      Thank you for the sweet words, Mel ♥

      Delete
  11. I am terrified of heights too. I definitely would have been pretty freaked out to stand that close to the edge - eep! At least you look cute. I can't even tell you were afraid. The polka dot romper is just too cute.

    I am excited for this vlog!! While I think you staring at the camera for ten minutes would be hilarious(! ), I want to know when did you start getting in to fashion and building that awesome closet of yours. Have you always been collecting clothes, slowly evolved and then started collecting, or whatever? Does this question even make sense? Hmmm... so many questions - If you could travel anywhere where would that be? Favorite childhood memory? Favorite movie? I can't wait to see what other questions you get and your answers :]

    ReplyDelete
    Replies
    1. There was still a bit more to go to be at the edge-edge. Mikey went there and then freaked out himself, so he stepped back. And he's not afraid of heights! LOL All I kept thinking was, "If he falls off this cliff, I'll effing kill him" hahaha
      Thanks for the contribution of questions! At least people sent some in. I was worried no one would and I'd be forced to keep my word with the silent film, hahaha (glad you'd enjoy it though ;))

      Delete
  12. Awesome polka dots & pretty pictures! I'm moving to Jersey in 4 days! I can't wait to go exploring :)

    Xo,
    Eeka

    ReplyDelete
  13. OOH yay, vlog questions! Not sure if you have made the video already but I will ask them anyway! I want to know if you would consider marrying me. Also I would like to know, when you were little what did you want to be when you grew up? I wanted to be an aeroplane. Not a pilot, an actual aeroplane. I am normal. And also what is your favourite song?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I haven't finished it so I will definitely add your questions to it! :D
      HAHAHAHA BEST QUESTIONS EVARRRRR

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...